30 сент. 2010 г.

N39(854) 30.09.10

ԵՐԲ ԵՍ ՈՒՍԱՆՈՂ ԷԻ...

www.eter.am


ԴԱՎԻԹ ԲԵՋԱՆՅԱՆ. «ԴԱՍԱՄԻՋՈՑՆԵՐԻՆ ՌՈՔՆՌՈԼ ԷԻՆՔ ՊԱՐՈՒՄ»

Քայլում եմ Տերյան փողոցով, անցնում Առնո Բաբաջանյանի արձանի մոտով, հատում եմ խաչմերուկն ու աստիճաններով վերեւ բարձրանում: Դուռը բացում է Նադեժդա Սարգսյանը, իսկ հյուրասենյակում ժպիտը դեմքին մեզ ու ձեզ հետ զրույցի է սպասում Դավիթ Բեջանյանը: Տիկին Նադեժդան սուրճ է առաջարկում, հետո ինքն էլ միանում մեր զրույցին` թատրոն, կինո, «Թումանյանի Պադվալ», «Առագաստ», «Կազիրոկ», «Սկվազնյաչոկ»,երեկոյան ջերմ հանդիպումներ, թեժ քննարկումներ, Առնո Բաբաջանյան, Արա Շիրազ, ավտոմրցումներ, նամականիշերի ու լուցկու տուփերի հավաքածուներ…այս ամենի ու իր ապրած երիտասարդ տարիների մասին է պատմում մեր խորագրի հերթական հյուրը:

-Տասնչորս տարեկանում շատ սիրում էի նամականիշեր ու լուցկու տուփեր հավաքել, ավտոմրցումների մասնակցել, ավելի մեծ հասակում լուցկու տուփերի իմ հավաքածույում ավելի քան 200 նմուշ ունեի: Եթե նախորդ երկուսի դեպքում մտադրված հավաքածու էի ստեղծել, նույնը չեմ կարող ասել գրադարանիս մասին: Այն ակամա, տարիների ընթացքում գոյացավ: Հիմա տարածված արտահայտություն է դարձել` նոր սերունդը գիրք չի կարդում: Գուցե, ձանձրացնում է արդեն այս արտահայտությունը, բայց դա ցավալի ճշմարտություն է: Գիրք կարդալը իմ սերնդակիցների համար ուղղակի հաց ուտելու պես մի բան էր, մենք չէինք մտածում կարդալու մասին, դա պարզապես այդպես էր, առօրյայի մի մաս: Հիմա մեր ջահելներին թվում է, թե ամեն հարցի ինտերնետի օգնությամբ կարելի է պատասխան տալ: Ցավոք, այդեպս չէ, գիրքը դաստիարակում է, այն կենսափորձ է տալիս, դու չես նկատում, դա տարիների ընթացքում է տեղի ունենում: Թատրոն ու կինո էինք գնում, մի տոմսի համար օրերով հերթ էինք կանգնում:

-Մեր խորագրի նախորդ հյուրերը, որոնց մեծ մասը ձեզ սերնդակից են, հաճելի հուշեր ունեն Երեւանի հետ կապված: Դուք հատկապես հին Երեւանի ո՞ր անկյունն էիք շատ սիրում:

-Միայն ջահելությունը չի փոխվել, Երեւանն էլ է շատ փոխվել: Մեր մշտական հավաքատեղին այժմ «Բրաբիոն» ծաղկի սրահի տեղում գտնվող նկուղն էր, որ ամբողջ քաղաքում հայտնի էր «Թումանյանի պադվալ» անունով: Ես Չայկովսկու անվան երաժշտական դպրոցն են ավարտել, եւ, բնական է, երաժշտությունն իմ կյանքից անպակաս էր: Հիմա, իհարկե, դրանով չեմ զբաղվում, բայց երաժշտության պակասը լրացնում են իմ կյանքի երկու գլխավոր կանայք` կինս` Նադեժդան եւ դուստրս` Էմման: Վերադառնալով «Թումանյանի պադվալին»` ասեմ, որ այստեղ հավաքվում էին ժամանակի երիտասարդության ամենաակտիվ ներկայացուցիչները, որոնք հետո դարձան մեր էստրադայի, երգարվեստի վառ դեմքեր` Ռոբերտ Ամիրխանյան, Էվելինա Մակարյան, Լեւոն Մալխասյան, Վազգեն Ասատրյան եւ այլոք:

-Սիրելի հավաքատեղիներ էին նաեւ սրճարանները:

-Հա, բայց ոչ այսօրվա նման, սրճարան մենք չէինք գնում ուղղակի ժամանակ սպանելու համար: Իհարկե, զվարճանքը` զվարճանք, բայց «Կազիրոկում» ու «Առագաստում» հաճախ այնպիսի ջահելական թեժ քննարկումներ էին լինում: Այդ սրճարաններում հավաքվում էին ֆիզիկոս, երաժիշտ, գիտնական, դերասան ու մեծ մասը ուսանողներ եւ ինչ տաք զրույցներ էին ծավալվում:

-Դուք որպես դաշնակահար հանդես եք եկել նախ «Կռունկ» անսամբլում, ապա «Սերպանտինում»: Հետո ինչպե՞ս քանդակագործ դարձաք:

-Հայրս քանդակագործ էր, այն, որ գենը ժառանգել էի, զգացվում էր դեռ մանկության տարիներից: Սիրում էի հորս իր արվեստանոցում օգնել: Չայկովսկու անվան երաժշտական դպրոցին զուգահեռ ես սովորում էի Փ. Թերլեմեզյանի անվան գեղարվեստի ուսումնարանում: Հետո ուսումս շարունակեցի Գեղարվեստի թատերական ինստիտուտում: Այս տարիերին էլ ծանոթացա Արա Շիրազի հետ: Հիշում եմ` արվեստանոցում միշտ երաժշտություն էր հնչում, մյուս տղաներին էլ էի վարակել, առանց երաժշտության գործ անել չէր լինում: Միջանցքում դաշնամուր կար: Երկար դասամիջոցներին հավքվում էինք այդ դաշնամուրի շուրջ, ես նվագում էի, տղաները` «Ռոք ընդ Ռոլ» էին պարում. նրանց թվում էր եւ Արան: Իմ կուրսընկերներն էին Տիգրան Արզումանյանը` Սախորովի կիսանդրու հեղինակը, Արա Շիրազը, Յուրա Պետրոսյանը` Արամ Խաչատրյանի արձանի հեղինակը եւ այլք:

-Դուք մտերիմ էիք նաեւ մաեստրո Առնո Բաբաջանյանի հետ…

- Ժամանակին շատ մոտ եմ եղել նրա հետ, հաճախ էր մեր տանը լինում, նրա գործերն եմ նվագել եւ դրանցով տպավորված փորձել եմ կերտել նրա կերպարը` որպես այդ կախարդական հնչյուններն արարողի, որպես երաժշտության մոգի:

-Ինչպե՞ս հանդիպեցիք տիկին Նադեժդային:

- «Սերպանտին» հաճախելու տարիներին: Սիրո խոստովանություն չեմ արել: Ամեն ինչ ինքն իրեն եղավ: Մենք նույն միջավայրում էինք, ճանաչել ու սիրել ենք միմյանց, ասես այդպես էլ պիտի լիներ: Նադյան 17 տարեկան էր, երբ ծանոթացանք: Նրա ծնողները դեմ էին, որ երգչուհի դառնար, մինչդեռ ինքս համարում էի, որ ճիշտ ուղի է ընտրել, մշտապես ոգեւորում էի, ինքնավստահություն ներշնչում:

-Իսկ Էմմիի մասնագիտական ընտրության հարցում դուք ի՞նչ դիրքորոշում ունեցաք:

- Դեռ մանկության տարիներից Էմմին շատ սիրում էր Նադյայի հին հագուստները կտրատել, ձեւել, կտորներից զանազան իրեր էր կարում եւ այլն: Թվում էր, թե նրա մեջ փոքրիկ դիզայներ է մեծանում, բայց հետո տարվեց երաժշտությամբ, ես նախընտրեցի, որ նա Նադյայի գործը շարունակի: Այնուամենայնիվ, Էմմայի երաժշտական կարողությունները բացահայտել եւ զարգացրել է իր տատիկը` մայրս, որը երկար տարիներ դասավանդել է Սայաթ-Նովայի անվան երաժշտական դպրոցում: Նադյայի հետ այնքան էինք զբաղված լինում, որ անակնկալի եկանք` իմանալով, որ նա արդեն սովորում է երաժշտականում: Բայց, իհարկե, անհանգստություն կա: Ես զարմանում եմ` իմ կյանքի ամենաթանկ երկու կանայք ինչպես են շոու բիզնես կոչվածի հորձանուտում ապրում. մեր օրերում մրցակցությունն ավելի շուտ իրար վարկաբեկելու մեջ է. ինքս չհարմարվելով, արդեն 10 տարի է թողել եմ նվագելը: Այնուամենայնիվ, Էմմայի հարցում հանգիստ եմ: Նա համարձակ է, աշխատասեր իսկ դա հաջողության հասնելու համար կարեւոր է:

-Իսկ նոր սերնդի մեջ ապագա քանդակագործներ տեսնո՞ւմ եք:

-Ցավոք ոչ: Մտավախություն ունեմ, որ մի քանի տարի հետո մեր հասարակությունը միատարր ու միօրինակ կդառնա` շուրջբոլորս ջահելները կամ իրավաբան են դառնում, կամ դիվանագետ, կամ տենտեսագետ, մի մասին էլ շոու բիզնեսն է հմայում: Մեր ժամանակ գոնե երգիչները մեկը մյուսից լավն էին, գեղեցիկ փունջ էր, անհատականություններ կային, արվեստ կար, մակարդակ կար երգերում: Մարդիկ չեն հասկանում, որ մշակույթն իրենց կյանքն է, նրանք դադարում են ապրել, դադարում են ստեղծագործել, ստեղծագործ անհատներ չկան: Ամեն ինչ հիմնված է համակարգչի ու տեխնիկայի վրա:

Զրուցեց` ՆԱԻՐԱ ԹՈԽՍԱՆՑ ՀԱՄԲԱՐՁՈՒՄՅԱՆԸ

Комментариев нет:

Отправить комментарий